från frågestunden

Från frågestunden i förra bloggen, det var en tjej som undrade vad jag använde för smink
jag kan ju säga såhär, att min vardagliga sminkning består oftast av :

fast självklart inte alla läppstifft och så, men en utav varje !






1: Foundation för ett fräshare och jämnare intryck, dock sitter den inte kvar på huden särskillt länge.
110:- kicks (billigt och bra!)

2: Mascaror, de finns i varje sminkaffär, men det är bara de blåa som är vattenfasta, har mest nytta av dem på sommaren, men tyvärr så sitter den lila också  kvar väldigt länge, den är svår att få bort, make-up remover bör användas om du rekomenderar den, annars kan fransarna gå av om man sliter bort mascaran!

3: LUMENE SHIMMER EYES: används inte ofta men när jag väl gör det ser jag piggare ut, kan inte säga så mkt mer om den.

4: Ögonbrynspenna: det är ett måste enligt mig, eftersom jag är typ blond igentligen syns inte mina ögonbryn, så jag behöver den verkligen! tyvärr så är det H&M´s egna, den är inte bra, men bättre än inget. ska köpa ny sen! ;)

5: Läppstifft, rekomenderas man ser äldre ut, och det framhäver läpparna mer, små läppar syns, blir oftast snyggt, ändanackdelen ärju att de försvinner efter en stund, men vill man vara fin, så får man lida pin!

jag kommer förmodligen lägga upp en ''video'' eller något liknande senare på när jag sminkar mig, eftersom många önskat de.. hihi :$  håll ut !

MER BLOGGANDE SNART ! / Jonnah


Kommentarer
Postat av: Normaly@

Mkt smink ?

2009-12-01 @ 21:34:23
Postat av: jonnah

jasså, det tycker du, då skulle du se mitt rum....

2009-12-01 @ 22:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0